Mango smoothie

 

Innlegget inneholder annonselenker


God mandag alle sammen!


For en herlig følelse å våke til sol og blå himmel idag! På slike dager er det ekstra godt med friske måltider, sjølv om høsten er i gang passer smoothie som både eit eget måltid eller kos.  

Eg har posta mange oppskrifter på smoothie med næringsrike ingredienser som gjer den til eit komplett måltid, idag er det mango smoothie med nydelige smaker. Selfølgelig uten tilsatt sukker! 



Mango smoothie
250 g mango, fryst i biter
100 g gresk yoghurt 
100 ml kokosmelk (vanlig)
valgfri melk til passe konsistens
1-2 ss sukrinmelis,
evt. 1/2 banan for ekstra sødme

Kjør ingrediensene i en blender, hold igjen på melka og spe på slutten til den konsistensen du ønsker. Eg liker fyldig smoothie, andre liker den tyntflytande. Smak til med sukrinmelis (du kan bruke banan i tillegg eller istedenfor for sødme, eller droppe begge deler om du synes smoothien er søt nok). 

Nyt straks til frukost, lunsj, kos, mellommåltid eller kveldsmat!



Eg toppa smoothien med min heimelaga muslî og gojibær. Nydelig topping med både salt&søtt. 



Kjøp gojibær på x-life.no! Du finner ulike varianter her.

Gojibær er en rød lignande rosin med fantastisk god smak som minner om en blanding mellom kirsebær og tranbær. Dei er svært næringsrike med vitaminer, mineraler og antioksidanter: blant anna inneholder dei meir c-vitamin enn appelsiner, meir betakaroten enn gulerøtter og meir jern enn spinat. Gojibær er en stor favoritt hos meg, og eg bruker det som en den av musliên, på havregrøten, over vafler, som snacks eller i bakst. 



Til slutt vil eg tipse dere bakeglade sjeler om at det er BAKEUKE på x-life!
Du får -25 % rabatt på alle meltyper og søtninger i nettbutikken.



Det er gode holdbarhetsdatoer på produktene, så utnytt veka og fyll opp skap og skuffer så du har i lang tid framover :) 


Nyt finværet og starten på den nye veka!


#lindastuhaug ##mangosmoothie #næringsrik #kokosmelk #sunnere #sunnmat #frukost #lunsj #matblogg #kjøttfri





12 kommentarer

Skrevet av Navn den 07.09.2015 kl.13:11

Flotte bilder! Det er virkelig godt ut!! Ha en super dag!

Skrevet av Lisbeth den 07.09.2015 kl.13:19

Hei 😊 hva kan en bruke istedenfor kokosmelk? Blir alltid så kvalm av det 😰

Skrevet av Silje T Moan den 07.09.2015 kl.13:34

nam, ser herlig ut!

Skrevet av Cathrine den 07.09.2015 kl.14:11

ååh, det så virkelig godt ut :D !!

Skrevet av Alice Hamran den 07.09.2015 kl.14:15

Ser veldig godt ut :)

Du er så flink!

Skrevet av Nina den 07.09.2015 kl.17:30

Mangosmoothie er utrolig godt!

Prøv med litt kanel i, gir veldig god smak:)

Skrevet av Linda Marie Stuhaug - lidenskap for sunn mat og trening den 07.09.2015 kl.22:09

Nina:
Det er masse kanel i muslien - så eg fikk forsåvidt smaken!
Men takk for tips :)

Skrevet av Linda Marie Stuhaug - lidenskap for sunn mat og trening den 07.09.2015 kl.22:10

Alice Hamran:
Tusen hjertelig Alice :)

Skrevet av Linda Marie Stuhaug - lidenskap for sunn mat og trening den 07.09.2015 kl.22:10

Cathrine:
Takk for det!

Skrevet av Linda Marie Stuhaug - lidenskap for sunn mat og trening den 07.09.2015 kl.22:11

Silje T Moan:
Så bra! Nydelig godt :)

Skrevet av Linda Marie Stuhaug - lidenskap for sunn mat og trening den 07.09.2015 kl.22:12

Lisbeth:
Du kan bruke 100 g ekstra gresk yoghurt eller evnentuelt anna type yoghurt :) Kokosmelk light er og eit alternativ, det er ofte det høge fettinnholdet i kokosmelka som gjer kvalmen - men det er ingenting i veien for å erstatte med anna type yoghurt :)

Skrevet av Linda Marie Stuhaug - lidenskap for sunn mat og trening den 07.09.2015 kl.22:12

Navn:
Så hyggelig!
Tusen takk, og det samme til deg :)
Besøk min nye blogg: WWW.LINDASTUHAUG.NO
Matprat
Design og koding av
Silje Lien Design
hits